"Venstre blander nogle ting sammen", mener formanden for Bornholms Lærerforening, Kjeld Carlsen. "Der er et normeringstal, som siger, at for hver 650 undervisningstimer udløses en lærerstilling. Venstre mener så, at lærerne i stedet for at undervise 650 timer om året skal op på 680 timer. Men både ud fra landstallene, som DLF vurderer dem, og ud fra de tal, jeg kender fra de fem tidligere bornholmske kommuner, så ligger lærernes undervisningstimetal på Bornholm allerede deroppe omkring", siger Kjeld Carlsen og peger på, at en yderligere forøgelse af undervisningstimetallet vil kræve, at man skærer ned i andre af lærerens opgaver.
Bornholmske lærere skal undervise mere
Også Bornholms regionskommune skal spare massivt på budgettet for 2004. Sparekataloget taler om nedlæggelse af tre skoler, og at lærerne skal undervise mere. Venstre mener, at lærerne kan undervise 30 timer mere om året end i dag.
Bornholmske lærere skal undervise mere
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.