"Det er både en alvorlig og dramatisk besked, statsministeren kom med i går omkring de nye tiltag i forhold til at få inddæmmet coronavirus-smitten. Vi bakker fuldstændig op om de tiltag. Det kommer til at betyde fantastisk meget for alle jer, der arbejder derude i skolerne og hvor I ellers arbejder".
Sådan indleder lærerformand Anders Bondo Christensen i en kort video til lærerne, som netop er blevet offentliggjort.
I videoen fortæller han, at Danmarks Lærerforening allerede i går aftes har nedsat en række beredskabsgrupper, der skal forsøge at svare på de vigtigste spørgsmål fra lærerne.
Anders Bondo opfordrer desuden lærerne til at gå til deres tillidsrepræsentant eller lokale lærerkreds, hvis man som lærer sidder inde med et akut spørgsmål.
"Hvis I har et akutbehov for at få viden, så gå til jeres tillidsrepræsentant og gå til kredsene og så får vi samlet op på det, så vi løbende kan nå bredere ud. Det tror vi er den mest effektive kommunikation", siger han i videoen.
Bondo til lærerne: Gå til jeres tillidsfolk eller kreds, hvis I har akut brug for viden
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.