Forskning

Børn læser bedre, når de har haft skole i skoven

3.-6.klasses elever, der har haft undervisning uden for klasselokalet knap fem timer om ugen, forbedrer sig mere i læsetest end parallelklassen, skriver dr.dk på baggrund af forskningsresultaterne fra Via-projektet Teachout, som fremlægges i dag i Aarhus. "Vi har haft en gruppe udeskoleelever og en kontrolgruppe, og vi kan se, at elever, der har haft udeskole, bliver bedre læsere end dem, der ikke har", siger ph.d. Camilla Roed Otte.

dr.dk: "Svampe-bingo i skoven: Udebørn bliver bedre læsere"