Abonner på nyt om Teknologiforståelse i dit personlige nyhedsbrev.
Jeg er taget på Cybermission med hele 6. årgang på min skole. Det er også skolens ansvar at tale med eleverne om sikkerhed på nettet.
Vi har nu undervist i teknologiforståelse siden marts 2019, og det er mere end 1 år siden, at vi var til Kick off på projektet. Men hvad er så håbet for det næste år og fremtiden.
Når vi nu skal have teknologiforståelse på skoleskemaet, hvad skal vi så ikke have?
Vi taler om teknologiforståelse. Men vi er ikke enige om, hvad vi taler om. Det er i nogle sammenhænge blevet til læringsplatforme og kommunikationsværktøjer. Så er det meget let at tale forbi hinanden, når vi taler om teknologiforståelse.
Er prototyper vejen til implementering af et nyt fag i folkeskolen. Er det sådan lærere bliver klædt på til at undervise i teknologiforståelse som fag eller i fag i skolen – ellers skabe viden, der gør at der kan tages stilling til, hvordan man fremadrettet skal forstå teknologiforståelse i skolen.
Et projekt, der undersøger, hvordan vi kan indføre teknologiforståelse som ny faglighed i folkeskolen er skudt i gang. Denne blog fortæller om de gode oplevelser, udfordringerne, tips og tricks, og hvad der egentlig foregår i teknologiforståelsestimerne. Indtil videre skrives bloggene af Lis Zacho og Malte von Sehested, men flere kommer til løbende.