pædagogisk medarbejder
Abonner på nyt om Preben Medom Hansen i dit personlige nyhedsbrev.
Hvor gode er vi egentlig til at sige fra overfor autoriteter? Ret dårlige viser et klassisk psykologisk forsøg.
Et par tanker i kølvandet på læsning af Kjeld Fredens bog "Læring med kroppen forrest"
Mange unge frygter for fremtiden pga. klima- og miljøkrisen. Hvad kan vi som undervisere gøre?
Rivaliseringen mellem Glasgow Celtic og Glasgow Rangers har religiøse undertoner - og peger på en vigtigt pointe, når vi underviser i konflikter der involverer religion.
Der er masser af undervisningsideer til at arbejde med FNs Verdensmål - men næsten ingen der involverer kristendomsfaget.
Hvad mener videnskabsmænd og -kvinder om religion? Ikke overraskende er svaret: Meget forskelligt
Højskolelærer Christian Hjortkjær lavede på et lærerkursus en overraskende parallel mellem Martin Luther og unge i 2017 - nemlig den forgæves kamp for at blive perfekt.
At tilegne sig dannelse på det etiske, eksistentielle og religiøse område er en kreativ proces. Med inspiration i Lene Tanggaards model om kreativitet gives et bud på, hvordan man som underviser i kristendomskundskab kan hjælpe denne kreative proces godt i vej.
Eleverne i overbygningen skal lære, at der er mange måder at forholde sig til religiøse tekster på. Jeg har forsøgt mig med en 6 punkts model for at lokke nuancerne frem.
Dialogprojekt og kunstinstallation af Jens Galschiøt.
Hvis vi som professionelle undervisere ikke vil se i øjnene, at skolen også skal forberede til arbejdsmarkedet og dermed være med til at sikre Danmarks konkurrenceevne, komme vi til at kæmpe mod vindmøller.