Musiklærer på Måløv Skole
Abonner på nyt om Musiklærer i dit personlige nyhedsbrev.
"Vi hører fra mange af vores medlemmer og fra mange musiklærere, som er i gang med valgfaget, men der er helt sikkert også mange vi ikke hører fra, og det bekymrer mig."
den sidste tone .....
Kor betyder bla. fællesskab og er en vigtig del af skolelivet - derfor en opfordring til at få kor på skoleskemaet......
PULSEN Dansk Sang oktober
I musik bruger vi de kompetencer, vi har fra andre fag som en naturlig del af undervisningen.
Et kort øjeblik, hvor tiden står stille, hvor alle er til stede i nuet med hele sig selv som en del af en større helhed.
Pulsen fra Dansk Sang - udarbejdet af pædagogisk udvalg - her ved formand for Musiklærerforeningen Karen Johansen
Pulsen udarbejdet af PU (pædagogisk udvalg musiklærerforeningen) denne gang ved Vita Rogentin.
Dansk sang 4 feb. 2018 PULSEN
- et udspil fra de faglige foreninger Billedkunst, Madkundskab, Musik og Håndværk og Design
Musikken skaber glæde og fællesskab.
Fællesskab er et hit!
En kommentar til Linda Vilhelmsens kronik i Politiken i februar
Om musikaktiviteter og arbejdstid
Årets travleste tid for musiklæreren.
Pædagogisk Udvalg under Musiklærerforeningen har skrevet til Tænketanken.
Da politikerne indførte folkeskolereformen, var et af punkterne, at i år 2020 skal al undervisning udføres af lærer med linjefagskompetence i faget. Efterfølgende blev det dog udspecificeret at fuld kompetencedækning kun betyder 95 procent af undervisningen, men det er dog stadig en betydelig stigning fra de ca. 73 procents dækning der var inden reformen. Dette stiller så et ret essentielt spørgsmål. Hvad er linjefagskompetence egentlig?
I marts måned udsendte Tænketank for Musikundervisning en rapport med ovenstående titel. Tænketanken er en privat arbejdsgruppe bestående af fem personer (se www. musiktaenketank). Nedenstående er en anmeldelse af rapporten. Anmeldelsen af rapporten er trykt i Dansk Sang, nr. 6, 2016.
Om prøver i musikfaget