BLOG Jacob Bahn

Jacob Bahn:

Phd-studerende matematiklærer

Abonner på nyt om Jacob Bahn i dit personlige nyhedsbrev.


4   6

Udenadslære eller skills

Når en japansk lærer rejser om på den anden side af jorden og underviser en klasse, han aldrig har mødt før og ikke deler sprog med, foran snurrende kameraer og under observation af langt over hundrede lærere, lærerstuderende, læreruddannere, forskere, skoleledere m.fl og ovenikøbet efterfølgende stiller sig til rådighed for at diskutere forholdet mellem undervisningen og elevernes læring, er det så udtryk for udenadslære eller skills?

0   2

Åben lektion med japansk lærer

I Japan har man en lang tradition for at lægge de didaktiske udviklingsarbejde i de rette hænder: Lærernes.

5   22

Kompleksitet

Om (mis-) forhold mellem kompleksiteten i hhv. undervisningen og bevæggrundene for undervisningsudviklende indsatser.

3   3

Hvorfor er det ikke os, der ved det?

I Japan har lærere og forskere igennem flere årtier indsamlet viden om, fx. hvilke problemer, der er mest hensigtsmæssige for elevernes arbejde og læring - hvorfor er det ikke os, der ved det?

0   0

Åben lektion

Didaktisk videndeling i praksis - kom og vær med

0   380

Didaktik på menuen? Fagteammøder som åbne lektioner.

Erfaring - min egen og mange fagfællers - siger, at fagteammøder sjældent kommer til at dreje sig om selve fagets kerne: Didaktikken.

0   373

Didaktisk vidensdeling...

...i nærmeste zone for udvikling

0   313

Invitation til åben lektion

Kom med til en åben lektion med en af Japans mest anerkendte matematiklærere.

0   384

Faglig anerkendelse.

Om at blive set, hørt og anerkendt for sin faglighed.

0   172

Praksisnær vidensdeling.

Gennem observation og diskussion af hinandens undervisning, kan lærere effektivt dele ideer og viden i direkte relation til praksis.

5   327

Professionens kerne (genopslag grundet begynderfejl)

om lærergerningens særegenskaber i det pædagogiske felt og udvikling heraf.

5   349

Inspiration fra Japan - professionsudvikling i lærernes hænder.

Om japanske læreres fælles udvikling af fagdidaktik gennem lektionsstudier.

Matematiknetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for faget. I samarbejde med Danmarks matematiklærerforening.

Læs mere om de faglige netværk
7.089 andre er allerede tilmeldt