BLOG Jacob Bahn

Jacob Bahn:

Phd-studerende matematiklærer

Abonner på nyt om Jacob Bahn i dit personlige nyhedsbrev.


5   22

Kompleksitet

Om (mis-) forhold mellem kompleksiteten i hhv. undervisningen og bevæggrundene for undervisningsudviklende indsatser.

3   3

Hvorfor er det ikke os, der ved det?

I Japan har lærere og forskere igennem flere årtier indsamlet viden om, fx. hvilke problemer, der er mest hensigtsmæssige for elevernes arbejde og læring - hvorfor er det ikke os, der ved det?

0   0

Åben lektion

Didaktisk videndeling i praksis - kom og vær med

0   380

Didaktik på menuen? Fagteammøder som åbne lektioner.

Erfaring - min egen og mange fagfællers - siger, at fagteammøder sjældent kommer til at dreje sig om selve fagets kerne: Didaktikken.

0   373

Didaktisk vidensdeling...

...i nærmeste zone for udvikling

0   313

Invitation til åben lektion

Kom med til en åben lektion med en af Japans mest anerkendte matematiklærere.

0   384

Faglig anerkendelse.

Om at blive set, hørt og anerkendt for sin faglighed.

0   172

Praksisnær vidensdeling.

Gennem observation og diskussion af hinandens undervisning, kan lærere effektivt dele ideer og viden i direkte relation til praksis.

5   327

Professionens kerne (genopslag grundet begynderfejl)

om lærergerningens særegenskaber i det pædagogiske felt og udvikling heraf.

5   349

Inspiration fra Japan - professionsudvikling i lærernes hænder.

Om japanske læreres fælles udvikling af fagdidaktik gennem lektionsstudier.