Projektleder og National fagkoordinator i 'Lærernetværket for it i folkeskolens fag'
National projektleder for 'Lærernetværket for it i folkeskolens dag'
Abonner på nyt om It i praksis i dit personlige nyhedsbrev.
150 deltagende lærere landet over er i år igen i gang i Lærernetværket for it i folkeskolens fag. Iderigdom og entusiasme prægede opstarten. Der er lagt op til endnu et spændende år!
Så starter Lærernetværket 2015/16 op. Vi glæder os og holder tilmeldingen åben igennem august.
I dag er en god dag. Vi har i Lærernetværket fået officiel godkendelse til at fortsætte med Lærernetværket endnu et år.
De mange millioner, der bliver brugt på it i folkeskolerne, er langt hen ad vejen spildt, skriver Politiken. Konklusionen kommer fra Catherine Hasse, professor ved Institut for Uddannelse og Pædagogik ved Aarhus Universitet, og hun mener, problemet skyldes, at lærerne står alene, når de skal lære den nye teknologi at kende. Dorte Lange, næstformand i Danmarks Lærerforening, mener, at lærerne har for lidt tid at integrere it i undervisningen.
I forbindelse med lærerstuderendes arbejde med multimodal produktion på Læreruddannelsen UCSYD har lærerstuderende fået lov til komme på besøg hos de garvede lærere i Lærernetværket - et besøg som har skabt netværk imellem lærerstuderende og den praksis, de sigter mod.
Op til jul er deltagernes formater i Lærernetværket indleveret internt. Godt 100 gode gennemarbejdede forløb, der integrerer fag pædagogik og teknologi vil i løbet af januar tikke ind på Materialeplatformen - forhåbentlig til glæde for endnu flere end projektets deltagere.
Hermed en kort statusopdatering fra Lærernetværket. Der er godt gang i den praksisnære udvikling. De deltagende læreres daglige undervisning står i centrum for udviklingen inspirerende digitale formater på fagdidaktikkens præmisser.
Lærernetværket? Hvad handler det egentlig om? Er det nu bare en gang it-fernis for it-freaks, som ikke for alvor vedkommer hverken fag eller elevers læring?