Underviser og kontaktperson
Abonner på nyt om Imperfectus i dit personlige nyhedsbrev.
Samfundsfag og socialfag
Naturen som læringsrum
Et spændende emne, som kan bringes op i fagene samfundsfag og historie.
Mentalisering er at forstå sin egen og andres adfærd
Findes det robuste menneske egentligt?
Er der udfordringer med at at få børn på tværs af etniciteter til at lege eller interagere sammen?
En beretning om en relation med succesfulde oplevelser og en tragisk afslutning.
Hvordan fagprofessionelle kan blive udfordret på deres etik. Situationer som pludseligt opstår, og som kræver at man tager stilling.
I krisesituationer hjælper det at se tingene i et større perspektiv.
Indlægget handler om, hvor effektivt hesteterapi er for mennesker med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser. Især børn med autisme har det haft en god og positiv indvirkning på.
Risiko- og beskyttelsesfaktorer er betegnelser for de forhold, der øger eller mindsker risikoen for om et barn/ung udvikler kriminel adfærd.
Mit indlæg handler om, hvilken effekt litteratur kan have på mennesker. Især børn og unge.
Om at give drenge frirum til at være drenge.
Indlægget handler om, hvor effektivt naturen er som læringsrum.
Om pædagogernes manglende anerkendelse til trods for pædagogikkens betydning under børn og unges opvækst.
Om mødet med et menneske. Som et menneske.
Forebyggende indsatser
Vejen til gode relationer
Social spejling gør, at vi hele tiden regulerer vores handlinger for at tilpasse dem det nye miljø, og ikke mindst samfundets forventninger.