BLOG H&D-blokken

Abonner på nyt om H&D-blokken i dit personlige nyhedsbrev.


3   7

Undervisningsminister & kreativitet

Er håndværk og design per definition kreativt? Er dansk så det modsatte?

4   7

Sæt H/D på dagsordenen!

Hvis vi skal have forældrene til at forstå vigtigheden af håndværk og design må vi sætte det på dagsordenen - og helst i en praktisk form på forældremøderne.

2   3

Bål og vaskemaskiner

Hvordan laver vi et enkelt og sikkert bål?

2   6

Hvor enkelt kan det gøres?

Hvad gør man når man er alene med 27 elever i 1. klasse og gerne vil lade dem smage faget håndværk og design?

2   7

Efterlysning: Gode kurser som sammensmelter de gamle fag

Lades vi ikke i stikken når der ikke laves gode eksemplariske kurser som blander de gamle materialer på en ligeværdig måde?

2   4

Skammelen

Hvad sker der med elevernes produkter efter de har forladt skolen...

0   8

Tinstøbning 3 - efterbehandlingen

Så har vi støbt - smykket skal slibes mm. og have en lædersnor i og måske udstilles. Endelig er det tid til at snakke om blæksprutter, lærlinge og løgnehistorier.

0   5

Tinstøbning 2 - selve støbningen

Hvordan selve støbeprocessen foregår...fra design og papir til smykke.

0   11

Tinstøbning 1 - introduktion

Tinstøbning er et godt emne hvor eleverne introduceres til et metal. Her får de materialekendskab og samtidig er der designelementer på spil. I mit emne "linker" jeg det - eller giver det "kroge" til dansk, historie og fysik m.m. så det - smelter - lidt sammen.

0   6

Høns og Huggeblog

Så er min blog i luften...