BLOG Folkeskolens musikrådgiver

Abonner på nyt om Folkeskolens musikrådgiver i dit personlige nyhedsbrev.


0   5

Når kammertonen rammer plet

Selv den meste arge kulturradikale må overgive sig, når hittet kommer på.

0   2

Alle gode gange tre på stribe

Man kan sige meget om den overlæssede informationsstrøm, men den har sine lyspunkter.

0   2

Åbent brev til verden

Hvordan kan jeg dybest set vide mig sikker, at det, jeg gør, giver mening og er i orden?

0   2

Hvem kan sove i Berlin? – et lyninterview

Nordstrøms nøje afstemte kombination af folkelig appel og skandinavisk eftertænksomhed er tilsyneladende et udslag af de to herrers musikalske baggrund.

0   3

To brødre i ét kaos

I bedste John Lennon stil er der dømt working class hero for alle pengene.

0   2

Der skal være tryk på

Måske er telegrafen død, men lejlighedssangen står nok ikke til at blive lagt i graven lige foreløbigt.

0   3

Nostalgien der ikke vil dø

Sange er en af den slags ting, der følger en gennem hele livet.

0   5

Fucking nederen!

Vi skal skabe en stærk og vedholdende antitese til populisme og en uvederhæftig nyhedsstrøm...

0   3

Barokjulens takt og tone

Hjerternes fest har altid brugt musikken som sit foretrukne talerør.

0   2

Jensens jul

For hvem vil ikke blive mør af Amarone og likør

0   2

Klaverbokseren vinder på knockout i første runde

Det kan godt være, at guitaren kommer til sin ret omkring lejrbålet, men i musiklokalet er det et utaknemmeligt stykke legetøj...

0   3

Den faglige hakkeorden

Ligesom der forekommer en hierarkisk orden i den almindelige skolegård – bøllen, spejderen, professoren, den stille, osv. – ser jeg den samme tendens med fagene i skolen.

0   1

Brug hjertet som megafon

I virkeligheden får vi kun det tilbage, som vi giver, om det så er kærlighed, blomster eller chokolade.

0   4

Julesangen i opvaskestativet

Er der ét emne, der kan bestride kærligheden titlen som det mest beskrevne, må det være julen.

0   2

En (u)sleben diamant

Tag en hvilken som helst sang på et hvilket som helst sprog, og børnene ville kunne lære at synge den, før de ville kunne sige ordene fra den.

0   5

Lidt for mange kokke

Det er som om vi ligefrem opsøger denne spredehagl af adfærdsnormer.

0   6

Yin og yang på slap line

Jeg syntes, at den medierende rolle, man påtager sig som lærer, tit ender ud i langhårede rundbordspædagogiske forklaringer...

0   4

Fanebærere og frontløbere

Sat ind i en elevkontekst viser det sig hurtigt, hvad der får lov at slå rødder og hvad der ender i kompostbunken.

0   9

Når hajen kommer

Det er som om, at underbevidstheden har indarbejdet en bank af stemninger og melodier, der har den samme forudsigelige effekt som et “BØH!” eller en blomst har.

0   2

Ud over rampen

Nå helt ud til dit publikum – også husarerne på bagerste række.

Musiknetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for faget. I samarbejde med Musiklærerforeningen.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
1.060 andre er allerede tilmeldt