Matematikvejleder og lærer
Abonner på nyt om Folkeskolens matematikrådgiver i dit personlige nyhedsbrev.
Jeg fornemmer normalitet foran os. Elever der skal gå fysisk i skole. Godt nok kun hver anden uge. Men en god fornemmelse af glæde og gensyn har ramt mig
En refleksion over lærerlivet i en tid med corona. Det bliver koldt.
Når mikrofonen bliver slukket. Når ironien overtager. Når nogen rammes af en kvik replik. Mobningen er blevet digital.
Der tales meget om skolen for tiden. Eleverne vil rigtig gerne i skole. De vil rigtig gerne mødes med deres kammerater, men jeg tror ikke at det er reformskolen, som de savner.
De mindste elever kom tilbage til skolen. De sårbare elever var allerede på skolen. Men de store elever, hvoraf nogle ikke er særlig store, er stadig kun tilgængelige for lærerne via internettet.
Vi forholder os til fuldt skema eller nødskema. Vi vil gerne det hele, og gerne som vi plejer. Men er det ikke nu, vi skal prøve noget nyt og måske lære noget nyt?
Hvordan får jeg et ordentligt forhold til mine elever online? Undervisning bag en skærm udfordrer relationerne. Hvordan bruger jeg aktivt vores relation til at skabe gode undervisningssituationer?
Hvor mange skal være smittet på en skole, før den lukkes?
Ærgerligt med dårligt resultat i TIMSS. God ledelse kræver indsigt, viden og gode ører. Lærerne får endnu en gang skylden for ulykkerne. Men folkeskolen er på en umulig mission i sin nuværende form.
Coronaen har ændret mit arbejde, og det er ikke i en positiv retning. Det er irriterende og fyldt med sprit og overvejelser om hygiejne. Juleferie nu - tak
Julen er ikke som den plejer. Coronaen kaster sine dystre skygger over den gode gamle jul. Julen er udfordret af Corona. Det bliver jul i sprittågernes skygge.
Efter hjemsendelse og selvkarantæne besluttede jeg mig for at anvende værnemidler. Det er min egen lille kamp, og det er ikke behageligt.
Mange oplever i denne underlige tid at blive sendt hjem og til test. Hold ud og hold sammen med afstand.
Hvordan overlever man som matematiklærer i en lang skoleuge
Vi er stærkt udfordret af Covid-19 i vores folkeskole. Vores fællesskab er udfordret. Kulturen smuldrer mellem hænderne på os. Usikkerheden vokser dag efter dag.
Statens Serum Institut har bedt os alle om at lave sociale bobler, hvor vi maksimalt har 5-10 kontakter her i efteråret, hvordan går det lige i folkeskolen?
Der blev stemt ja, og det giver lærerne opgaven med at forklare, hvad de har brug for af forberedelse af deres undervisning. Hvad er egentlig forberedelse for en matematiklærer
Coronapandemien serverer matematik for os på et sølvfad i disse underlige tider.
Skolestarten for lærerne nærmer sig. Skemaer og opgaveoversigter ligner normalskolen før pandemien. Det føles ikke helt trygt.