BLOG Danske Skoleelever

SKRIBENTER
Jakob Bonde Nielsen:

Formand, Danske Skoleelever

Esther Vyff:

Formand

Abonner på nyt om Danske Skoleelever i dit personlige nyhedsbrev.

OBS: Du er ikke tilmeldt et personligt nyhedsbrev og får derfor ikke en mail med dine valgte emner/blogs. Tilmeld dig her

0   2

Elevdemokratiet halter for meget

Jeg kan ikke tillade yderligere hæmning af elevdemokratiet på skolerne. Og covid-19 er ikke længere en undskyldning

0   2

To bud på åben skole i en tid med Covid-19

En bøvlet hverdag, med krav om afspritning, afstand og minimeret antal eksterne aktiviteter, er heldigvis ikke lig med en skole, der isolerer sig, demotiverede elever og større arbejdspres på lærerne. Det kan sagtens forenes med en spændende og ikke mindst åben skole

4   14

Kære kommende formand for Danmarks Lærerforening

Valget er overstået og du blev valgt. Du skal nu kæmpe for lærernes sag som jeg kæmper for elevernes. Med ét fælles og ambitiøst mål. Den gode skoledag ... eller arbejdsdag

0   4

Danmarks første undervisningsmiljø-repræsentanter

Min drøm er, at når skolernes arbejdsmiljøgrupper mødes, så er der også plads til at eleverne er repræsenteret. Lad os uddanne UMR, ligesom vi har uddannede AMR

0   7

Styrk indeklimaet for at styrke fagligheden

Indeklima og faglighed går hånd i hånd. Det viser undersøgelser foretaget af FOA i 2011 og DCUM i 2013. Det er altså ikke noget, der er gået op for os i går. Alligevel kunne man tidligere på måneden høre KL’s formand Martin Damm komme med følgende citat til økonomiforhandlingerne: ”Kommunerne har fortsat et stort efterslæb på vedligeholdelsen af bl.a. folkeskoler og anslår selv, at der er brug for op mod 19 mia. kr. Vel at mærke for at få enderne til at mødes – ikke for at få skolebænke i mahogni og vandhaner i guld.”

0   8

Vi skoleelever kræver bedre ungdomsuddannelsesvejledning

En ordentligt UU-vejledning sikrer, at vi elever vælger den rigtige uddannelse første gang. Alt for mange elever ender med at gå i gymnasiet for derefter at tage en ny ungdomsuddannelse. Det er spild af elevernes og samfundets ressourcer.