Abonner på nyt om Danske Skoleelever i dit personlige nyhedsbrev.
Jeg kan ikke tillade yderligere hæmning af elevdemokratiet på skolerne. Og covid-19 er ikke længere en undskyldning
En bøvlet hverdag, med krav om afspritning, afstand og minimeret antal eksterne aktiviteter, er heldigvis ikke lig med en skole, der isolerer sig, demotiverede elever og større arbejdspres på lærerne. Det kan sagtens forenes med en spændende og ikke mindst åben skole
Valget er overstået og du blev valgt. Du skal nu kæmpe for lærernes sag som jeg kæmper for elevernes. Med ét fælles og ambitiøst mål. Den gode skoledag ... eller arbejdsdag
Min drøm er, at når skolernes arbejdsmiljøgrupper mødes, så er der også plads til at eleverne er repræsenteret. Lad os uddanne UMR, ligesom vi har uddannede AMR
Indeklima og faglighed går hånd i hånd. Det viser undersøgelser foretaget af FOA i 2011 og DCUM i 2013. Det er altså ikke noget, der er gået op for os i går. Alligevel kunne man tidligere på måneden høre KL’s formand Martin Damm komme med følgende citat til økonomiforhandlingerne: ”Kommunerne har fortsat et stort efterslæb på vedligeholdelsen af bl.a. folkeskoler og anslår selv, at der er brug for op mod 19 mia. kr. Vel at mærke for at få enderne til at mødes – ikke for at få skolebænke i mahogni og vandhaner i guld.”
En ordentligt UU-vejledning sikrer, at vi elever vælger den rigtige uddannelse første gang. Alt for mange elever ender med at gå i gymnasiet for derefter at tage en ny ungdomsuddannelse. Det er spild af elevernes og samfundets ressourcer.