Folkeskolen nr. 02 2021

Forside af Folkeskolen nr. 02 2021
ANMELDELSE
0   108

Sæt ord på lærerprofessionalismen

Antologi om betydningen af mellemmenneskelig kontakt i professionelle relationer har vist mig nye vinkler på et komplekst og kompliceret professionelt arbejde.

ANMELDELSE
0   25

It-didaktisk design er mere relevant end nogensinde

Overvejende letlæselig bog rammer studerende og lærere, der er nye i feltet it-didaktisk design. Bogen virker som et opgør med det, forfatterne beskriver som nedarvede praksisformer, der ikke i høj grad understøtter elevernes selvstændighed.

ANMELDELSE
0   57

Hvad kan vi forvente?

Hvad kan vi forvente, at eleverne kan (læs: er blevet undervist i), når vi modtager dem i skolen, på mellemtrinnet, i udskolingen, på gymnasiet, på universitetet? Debatten er ofte skarp og uforsonlig, men kan vi finde en fælles vej?