Folkeskolen nr. 18 2014

Forside af Folkeskolen nr. 18 2014
0   450

Målstyring udfordrer lærernes sociale talent

Lærere er talentfulde, når det gælder sociale relationer. Socialt talent skal dog ikke ses som en medfødt egenskab eller et resultat af flid og hård træning, snarere som evnen til vilje, kritisk forholden og mentalisering.

1   662

Hvor er min fagforening?

Det spørgsmål har lærere stillet sig selv i de forløbne måneder, og flere vil sandsynligvis gøre det i den kommende tid. DLF har ikke samme indflydelse som tidligere på læreres arbejdsforhold, fordi arbejdstiden nu er reguleret ved lov 409 og ikke ved aftaler, som foreningen kan stå inde for. Så hvad kan fagforeningen egentlig gøre for den enkelte?

0   352

Nødråb fra lærerne

Gnavende stress, manglende indflydelse, ofte forberedelse i små bidder. Under alle omstændigheder for lidt tid. Dårlig samvittighed over for de svage elever og forældre. Manglende planlægning.