Folkeskolen nr. 02 2013

Forside af Folkeskolen nr. 02 2013
1   427

Antorini: Vi evaluerer til maj

»Inklusion må ikke blive en spareøvelse«, har børne- og undervisningsministeren sagt. Først til maj vil hun dog tage stilling til, om det er blevet det.

1   554

»Ny model skal ændre lærernes syn på børnene«

Lyngby-Taarbæk Kommune vil inkludere flere børn med specielle behov ved hjælp af Sal-modellen. De specialpædagogiske kompetencer skal lærerne have med fra uddannelsen, mener næstformand i Børne- og Ungdomsudvalget Christina Stenberg Lillie.

1   420

»Skal alle være studenter?«

Det faldende faglige niveau, der følger med inklusionen, er en stressfaktor for lærerne i Lyngby-Taarbæk.

0   895

Lærerne oplever mindre støtte efter inklusionsreformen

Otte ud af ti lærere fortæller, at der ikke følger penge med, når de modtager en elev fra en specialklasse.

2   454

Det var hårdt at være Maria i folkeskolen

Maria fungerede ikke i sin folkeskoleklasse, fordi hun havde svært ved at begå sig socialt. Først nu i specialtilbud med andre autister har hun fået det meget bedre.

2   626

Hovedløs inklusion

Lærer Elisabeth Rift beretter i denne kronik om en broget og presset hverdag på en folkeskole i Vordingborg – i hver klasse skal lærerne i de trange rum arbejde med to-fem elever med særlige behov.

0   352

Kongresopbakning til DLF’s skoleudspil

DLF’s ekstraordinære kongres gav stor opbakning til hovedstyrelsens skoleoplæg og opfordrede til samarbejde om den kommende folkeskolereform.

0   472

Gladsaxe Skole har skrottet frikvartererne



Sammenhængende skoledag med kun en planlagt pause, positivt fokus på den enkelte elev og plads til fysisk aktivitet har givet bedre indlæring for eleverne på Gladsaxe Skole.