Undervisere nr. 8 2011

0   240

Investér i skolens vigtigste resurse

Lærerne skal efteruddannes. Men skal det være korte eller lange forløb, og skal de selv bidrage med penge eller tid?

0   242

Efteruddannelse skal være velovervejet

Lærerne skal efteruddannes. Men skal det være korte eller lange forløb, og skal de selv bidrage med penge eller tid?

1   337

Fokus på talent er ikke vejen frem

Satsningen på talent vækker begejstring hos alle, der vil have anerkendelse for det, de er gode til. Men måske består en konkurrencedygtig strategi i, at folkeskolen kompenserer for elevernes mangel på talent

2   277

En udfordring …

Der kan være fornuft i at prøve nye veje. Men forsøg skal ikke dække over nedskæringer eller underminere folkeskoleloven

0   140

Gør karriere i at undervise

Karriere handler om at stige til vejrs for eksempel fagligt, ikke nødvendigvis om at få en fin titel

0   353

Dorte Tind

0   380

Børn kan lære alt, hvis deres dovenskab ikke får lov at begrænse dem (interview)

Hr. Behrens insisterer på efternavn og kalder gerne sin skolekultur for dominant. Skolen arbejder med teori og praksis, så det kan gå op, og der kan opstå poesi i undervisningen

0   210

Farvel til individuel efteruddannelse

Det kan have negative konsekvenser for elevernes faglige udbytte og lærernes motivation, når fælleskurser i tidens emner erstatter den fagfaglige efteruddannelse

0   231

Forsker: Giv lærerne faglig efteruddannelse

Hvis lærerne bliver efteruddannet i deres fag, holder de længere, og elevudbyttet stiger

0   230

Cille har en mellemleder i maven

På Herfølge Skole er efteruddannelse heldigvis prioriteret, siger Cecilie Bødker

0   203

Pædagoger får mere efteruddannelse end lærere

Lærere kan lære af sundhedspersonale, hvordan de får større indflydelse på deres egen efteruddannelse

0   188

Efteruddannelse som OK-krav

For at sikre lærernes efteruddannelse skal det være et overenskomstkrav, mener formand for overenskomstudvalget i DLF

0   214

Godt at alle får fælles baggrund

Mere efteruddannelse, tak, ønsker Bente Pugerup Moefelt fra Herfølge Skole

0   439

Lærerne bliver ikke opdateret i deres fag

Mange fag og emner bliver prioriteret ned, fordi lærernes efteruddannelse i stigende grad foregår kollektivt og ikke styres af dem selv

0   369

Charlotte savner opkvalificering i billedkunst

Fælles efteruddannelse er okay, men det duer ikke, at man ikke får fagfaglig opkvalificering