Undervisere nr. 9 2008

2   315

Filosofien, der blev væk (interview)

Filosofien bag folkeskolens formålsparagraf forsvandt med revisionen af paragraffen i 2006. En ny filosofi må udtænkes som grundlag for en ny pædagogik, mener professor Ove K. Pedersen

0   253

Filosofien, der blev væk (kommentar)

Socialdemokraternes uddannelsesordfører Christine Antorini fortæller, hvordan formålsparagraffen blev til

0   212

Test skræddersyet til alle

Efter et års forbedringsarbejde skal danske skoleelever igen gennemføre nationale obligatoriske test. Spild af tid eller unik model?

0   219

Værktøj eller makværk

Efter et års forbedringsarbejde skal danske skoleelever igen gennemføre nationale obligatoriske test. Spild af tid eller unik model?

0   356

Karriere er stadig et ømt punkt for skolen

Der er kommet flere lederstillinger i folkeskolen og en ny lønnet funktion som undervisningsvejleder - men der er brug for, at folkeskolen satser endnu mere på karriere, siger forskere

0   250

Anna Recinella

0   297

Lærere ved ikke, de gør karriere

I dag har de et væld af muligheder for at træde et trin op ad karrierestigen. Det gælder blot om at få øje på dem

0   341

Den gode karriere findes i folkeskolen

Da Nikolaj Kløve Schnurre begyndte at studere på handelshøjskolen, havde han mange karriereambitioner. Men han indså, at de blev bedre realiseret med en læreruddannelse

0   268

Han tog springet til it

Peter Bak-Jensen forlod et job som lærer for at hellige sig sin store interesse for informationsteknologi. Han har bevaret sin kontakt med folkeskolen. Nu som it-rådgiver

0   119

Flyt til provinsen og spar penge

En bolig langt væk fra storbyen kan være en løsning, hvis du vil have flere penge til rådighed

0   189

Lærerkarriere

0   343

Rejsen til fremtiden – destinationen er dig

Hvis vi virkelig ville det, kunne vi skabe skoler, hvor læringsmiljøet var smukt, spændende, udfordrende og roligt - vil du være med?

0   160

Den offentlige sektor under pres

Skal statsministerens stort opsatte kvalitetsreform give mening, bør de ansatte i den offentlige sektor få mulighed for at indfri deres ambitioner om høj kvalitet i arbejdet