Undervisere nr. 11 2007

0   284

Departementschefen afviser

Undervisningsministeriets departementschef Niels Preisler afviser, at der er et personalepolitisk ønske om færre fagfolk og flere generalister i ministeriet

0   329

Haarder: Jeg er imod djøfisering

Der har været en vækst på fem pædagogiske medarbejdere i grundskoleafdelingen og Skolestyrelsen, og det er Bertel Haarder glad for

0   232

Djøfiseringen går sin sejrsgang

Det er økonomien, der styrer. Derfor får de pædagogiske faggrupper i Undervisningsministeriet mindre betydning, siger professor i offentlig forvaltning

0   154

Når man slår med stemmen (interview)

Skældud har været et tabu - det skal frem i snakken på lærerværelset. Og så skal børn slippes fri til at lære mere af hinanden, siger forfatter til to bøger om skældud, Erik Sigsgaard

0   149

Når man slår med stemmen (kommentar)

Skoleleder Michael Olesen indrømmer, at han skælder ud. »Jeg er god til at råbe, men gør det kun, når det er absolut nødvendigt«

0   254

Undervisningens mysterium

Den nyansatte dekan for Danmarks Pædagogiske Universitetsskole fortæller, hvorfor jobbet for ham er en fribillet til slaraffenland

0   106

Anne Mette Borg

0   92

Ove Rud

0   95

Brug julen til at overveje jobbet

En ferie med masser af tid og samvær kan være det helt rigtige tidspunkt at tænke over din fremtid på arbejdsmarkedet

0   82

På rejse i USA’s vilde vesten …

En odyssé 12.-26. september gennem USA's vestlige nationalparker og storbyer: San Francisco, Monterey, Santa Barbara og Los Angeles. Grand Canyon, Bruce Canyon og Zion National Park. Las Vegas, Death Valley og Yosemite National Park

0   78

Ad zarens vandveje

Peter Den Store drømte om en vandvej mellem Sankt Petersborg og Moskva, men så den ikke gå i opfyldelse. I dag kan vi på yderst komfortabel vis lade os transportere gennem Ruslands smukke hjerte og opleve landskaberne langs Nevas, Svirs og Volga, de vidtstrakte søer, Ladoga og Onega, og de to store byer med deres kulturskatte

0   161

Ministeriets faglighed kritiseres

Der indføres nationale test, kvalitetsrapporter og elevplaner. Afgangs­prøver og karaktersystem reformeres. Samtidig oplever brugerne, at det bliver sværere at få klar besked

0   156

»De ved ikke, hvad de taler om«

Den skolefaglige viden siver ud af Undervisningsministeriet

0   159

Faglig aflusning af ministeriet

Moderniseringen af Undervisningsministeriet er på godt og ondt et brud på det tidligere så stærke bånd til skolen, siger en tidligere ansat