Folkeskolen nr. 26 2007

0   320

Sig det med ros

Ros og anerkendelse.

0   178

Motivering frem for test

Efter syv år som lærer i England er Lisbeth Hart Hansen vendt tilbage til Danmark. Hun undrer sig over, at test efter den engelske model også har indfundet sig i den danske folkeskole

0   182

Styrk ledelsen

0   163

Kunsten at kommunikere i flok

Kommunikation.

0   99

Bag for en sag

0   124

Tjenestebolig en god løsning

Lærerbolig. Det kan have mange fordele at bo tæt på sin arbejdsplads og at slippe for skulle tage del i et opskruet boligmarked

0   104

Ti problemer

0   91

Vi går efter en aftale

Overenskomst 08.

0   145

Ros, der rykker

Et nyt mødeprincip har gjort ros hot og brokkekultur not. Alle møder på Baunebjergskolen indledes med syv minutter, hvor kun det positive må fremhæves. Det giver overskud og trækker selv »hjørnerotterne« ind på banen

0   160

Fælles indsats over for udsatte børn

Et samarbejde på tværs mellem sundhedsplejerske, psykolog, sagsbehandler og lærer sikrer er hurtig indsats over for sårbare børn

0   124

»Jeg havde det lige på … øh …«

Mange børn har vanskeligt ved hurtigt at finde et ord, selv om de godt kender det. Et problem, der ofte er overset i undervisningen