Folkeskolen nr. 14 2006

0   306

Isvand er lykken

En flok unger fra 1. klasse bryder isen og hopper i søen hver fredag. Mere gåpåmod og et bedre selvværd er et par af sidegevinsterne ved den kolde dukkert

0   235

Maraton-debat om skolen

Folketinget debatterede skoleforlig i fire timer og kredsede om de nye tendenser i dansk skolepolitik. Mere statsstyring siger oppositionen, nej siger forligspartierne: præcisering af kommunernes ansvar

0   175

Samarbejde, tak

0   249

Marie skriver med skulderen

Motorik.

0   108

Det gale nummer

0   111

Gør konflikt til noget positivt

Uløste konflikter tapper energi. De skaber usikkerhed og dårlig stemning. Samtidig er de positive, fordi det indeholder dynamik, at nogle vil hver sin vej. Så når to lærere ikke kan finde ud af at samarbejde, er modparten ikke bare et fjols

0   168

Læreren bliver fag-specialist

Forliget om ny læreruddannelse forstærker den tendens, der allerede ligger i den nuværende lov til at gøre læreren til ekspert i sine linjefag. Undervisningsminister Bertel Haarder kalder reformen en »revolution«

0   122

Mad og drikke