Folkeskolen nr. 12 2004

0   326

En knytnæve mod klassen

Så reformpædagogisk, som det kan blive, siger forsker om KL-udspil. Selvom taberen risikerer at blive den pædagogik, som opfatter skolen som et demokratisk fællesskab

0   287

Klassen koster kassen

Fleksibel skole er også en måde at spare penge på

0   313

DLF skal flytte sig

Kjeld Hansen, KL, mener, det hele tiden har fremgået klart, at ledelse var noget, der skulle drøftes

0   317

Misforståelse om ledelse

Formanden for skolelederne ser ingen uenighed imellem sit eget, KLs og Danmarks Lærerforenings syn på skoleledelse parterne taler bare forbi hinanden

0   206

Den gode elev

Karen Romme er enhver lærers drøm. Hun er glad for at gå i skole, hun læser sine lektier, og hun følger med i timerne. I de andres øjne er hun en duks. Det har gjort, at Karen ikke altid har haft det nemt

0   170

Den grimme ælling

Fra at være den lille, stammende dreng, som slog op i banen, så snart han mødte modstand, er Yakub Arman Kring nu formand for elevrådet og en af de mest engagerede i klassen. Men det har været en sej kamp for ham at nå så langt

0   204

Den begavede enspænder

I 6. klasse valgte Jeppe Sievers at melde sig ud af fællesskabet. Allerede dengang var han vokset fra de fleste af sine jævnaldrende både socialt og fagligt. Siden da har han haft svært ved at finde udfordringer i skolen, som han ifølge sin klasselærer måske slet ikke passer ind i

0   175

KL er presset