Folkeskolen nr. 38 2003

0   307

Anna Lindh

0   295

Refleksion er rutinens største fjende

De lærerstuderende bliver ikke professionelle på seminariet. Uden hjælp og vejledning bliver de det heller ikke nødvendigvis, når de får arbejde ude på skolerne, mener professor i pædagogik

0   336

Skolen uden klokketyranni

Bandholm Skole på Lolland kører nu på femte år forsøg med helhedsskole. Idræt er på skemaet hver dag, eleverne bliver undervist på tværs af årgangene, og pædagoger deltager i undervisningen på lige fod med lærerne

0   334

Flere ledere gør intet team

Hvis skolens ledere vil udgøre et team, er det ikke nok, at de fordeler opgaverne mellem sig. Teamledelse kræver, at lederne ser kritisk på hinanden, men det har mange svært ved

0   159

Statistik på gyngende grund

Årets udgave af OECDs »Education at a Glance« er netop blevet offentliggjort, men den måde, statistikken bliver brugt på, er ofte misvisende

0   184

Grov chikane

0   170

To veje

0   172

Stakkels Q8

0   162

Ekspert

0   140

Kontrol er bedst