Folkeskolen nr. 37 2002

0   247

Bæredygtighed koster penge

Københavnsk skole har i 12 år forsøgt at integrere miljøet i undervisningen

0   276

Miljøets dogmemanifest

Kommuner vil forbedre miljøet

0   160

Virksomheder vil have bløde færdigheder

Det er ikke nok, at lærlinge kan læse og regne

0   160

Elever har lyst til at lære

Danske lærlinge spørger selv, når mester glemmer at forklare

0   166

Miraklernes tid

0   167

Forkert signal

0   238

Udfordring af skolekulturen

Lærer udfordrer rummeligheden i den newzealandske skole

0   216

Samarbejde giver bedre bedre service

I en forstad til Odense har både skolen og lokalsamfundet gavn af et fælles bibliotek

0   200

Vil ind på skolebibliotekerne

Regeringen og KL har fået uventet støtte til deres planer om at inddrage andre faggrupper i folkeskolen

0   187

Skolen er for teoretisk

Undervisningen er for teoretisk og ensidig. Derfor lærer mange børn ikke nok, siger svensk skolebogsforfatter og læge