Debat

Umuligt valg

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Den faglige klub på Nørremarksskolen, Vejle, har på et møde den 24. april 2003 diskuteret hovedstyrelsens oplæg til medlemsdebat om kriterierne for en kommende arbejdstidsaftale.

På baggrund af det udsendte materiale må den faglige klub konstatere, at I har stillet os over for et valg, der er umuligt at forholde sig til.

Beskrivelsen af »lønmodtager-modellen« er så tendentiøs, at det nærmer sig det groteske, og vi kan slet ikke genkende »Opgør med tælleriet« som en del af vores dagligdag.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

»Professionsmodellen« beskriver den måde, vi allerede arbejder på gennem selvstyrende team og helhedsaftaler på såvel skole- som kommuneplan.

Efter vor opfattelse udtryk-ker »Indledende bemærkninger«, »Principper for arbejdstidens planlægning«, »Arbejdets planlægning på skolen« og »En skole på vej« i den nuværende aftale en glimrende balance mellem frihed og tryghed i den resurseknappe situation, der kendetegner vort skolevæsen.

Den faglige klub vil gerne give udtryk for den opfattelse, at det er irrelevant, om en opgave henføres til en del af undervisningen eller til »andre opgaver«, så længe der er sammenhæng mellem opgavens omfang og de tildelte resurser.

Den faglige klub skal derfor opfordre hovedstyrelsen til at gennemarbejde »Vejle-aftalen« med henblik på at få »Vejle-aftalens« positive elementer til at indgå i en kommende arbejdstidsaftale.

Powered by Labrador CMS