Debat

Hvem er i skabet

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I Folkeskolen nummer 9 forklarer Hans Nielsen, Næstved, de herlige perspektiver i overenskomsten. Han vil udvikle lærernes kompetencer, så vi kan få vores frihed tilbage gennem helhedsaftaler. Men hvordan skal helhedsaftaler kunne kompensere for manglende ressourcer? Eller er det måske kompetence i hurtigløb for medarbejdere, Hans Nielsen vil udvikle?

Samme indlæg leverer desuden et ejendommeligt udfald mod hovedstyrelsesmedlem Niels Christian Sauer, der i nedladende vendinger opfordres til at gøre rede for, hvad det er, han vil.

Hallo! Hallo! Det har Sauer jo fortalt vidt og bredt i årevis. Senest med 300 kvadratcentimeter forklaring i Folkeskolennummer 5. Her opremser Sauer en række overenskomstmæssige muligheder for at forsvare lærere imod den flomme af krav, der væltes ud - ikke mindst fra en lærerforening på klar kollisionskurs med egne medlemmer.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Hans Nielsens kritik har simpelthen forkert adresse. Den skal naturligvis rettes imod det nærmest tavse hovedstyrelsesflertal, der står bag foreningens politik. De vil ikke ud af skabet, men bare køre business as usual.

Sven Holme Jensen

Nakskov

Powered by Labrador CMS