Debat
1   1

Undervisningsdifferentiering

Er lærerne i folkeskolen dygtige nok til at differentiere?

Undervisningsdifferentiering er et emne som efterhånden har eksisteret i mange år. Er lærerne i folkeskolen dygtige nok til at differentiere? Hvad betyder undervisningsdifferentiering for inklusion. I et spændende eksamensprojekt i almen didaktik omkring undervisningsdifferentiering kommer vi dybere ned i disse spørgsmål og får indsigt i, hvordan undervisningsdifferentiering kan bruges.

Projektet understreger at det er vigtigt at anskue undervisningsdifferentiering som et princip, ikke en metode. Der vil i differentieret undervisning indgå mange forskellige metoder” (Hansen og Robenhagen, 1994).

Artiklen fortsætter under banneret

Der er indtil videre udgivet tre dele af projektet.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Specialpædagogiknetværket er for alle, der interesserer sig for eller arbejder med undervisning af børn og voksne med særlige behov. I samarbejde med Tidsskriftet specialpædagogik

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
1.967 andre er allerede tilmeldt