Debat

Undervisningsdifferentiering

Er lærerne i folkeskolen dygtige nok til at differentiere?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Undervisningsdifferentiering er et emne som efterhånden har eksisteret i mange år. Er lærerne i folkeskolen dygtige nok til at differentiere? Hvad betyder undervisningsdifferentiering for inklusion. I et spændende eksamensprojekt i almen didaktik omkring undervisningsdifferentiering kommer vi dybere ned i disse spørgsmål og får indsigt i, hvordan undervisningsdifferentiering kan bruges.

Projektet understreger at det er vigtigt at anskue undervisningsdifferentiering som et princip, ikke en metode. Der vil i differentieret undervisning indgå mange forskellige metoder” (Hansen og Robenhagen, 1994).

Der er indtil videre udgivet tre dele af projektet.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget