Debat
Undervisningsdifferentiering
Er lærerne i folkeskolen dygtige nok til at differentiere?
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Undervisningsdifferentiering er et emne som efterhånden har eksisteret i mange år. Er lærerne i folkeskolen dygtige nok til at differentiere? Hvad betyder undervisningsdifferentiering for inklusion. I et spændende eksamensprojekt i almen didaktik omkring undervisningsdifferentiering kommer vi dybere ned i disse spørgsmål og får indsigt i, hvordan undervisningsdifferentiering kan bruges.
Projektet understreger at det er vigtigt at anskue undervisningsdifferentiering som et princip, ikke en metode. Der vil i differentieret undervisning indgå mange forskellige metoder” (Hansen og Robenhagen, 1994).
Der er indtil videre udgivet tre dele af projektet.