Blog
0   3

Inklusion, æstetiske læreprocesser og konflikter

Abonner på nyt om Imperfectus i dit personlige nyhedsbrev.

OBS: Du er ikke tilmeldt et personligt nyhedsbrev og får derfor ikke en mail med dine valgte emner/blogs. Tilmeld dig her

Forebyggende indsatser

Vi kan hjælpe børn og unge med, at sprogliggøre deres oplevelser, og dette øger ikke blot deres ordforråd, men giver dem en chance for bedre, at kunne forstå sig selv og det omgivende samfunds normer, værdier og tanker. 

Æstetiske processer styrker børn og unges muligheder for, at udtrykke sig selv på, kommunikere og bearbejde følelser.

Artiklen fortsætter under banneret

I praksis inkluderer jeg vores unge i oplevelser ved at begrebsliggøre dem. Det øger ikke kun deres ordforråd, men kan også forebygge konflikter fordi de bliver i stand til at udtrykke sig fremfor, at blive eksplosive af vrede over, at de ikke kan finde ord for, hvordan de har det i situationen.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Specialpædagogiknetværket er for alle, der interesserer sig for eller arbejder med undervisning af børn og voksne med særlige behov. I samarbejde med Tidsskriftet specialpædagogik

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
1.972 andre er allerede tilmeldt