Naturfag
0   0

Lærere på kursus i engineering som undervisningsmetode

Fremtidens mad kan være daddelkugler med buffalolarver som dem, lærer og naturfagsvejleder Birgitte Søe fra Stensballeskolen producerede, da Insero i Horsens havde 200 lærere og pædagoger på kursus i går. Andre byggede tårne og 3D-printede knogleled.

Engineering i undervisningen var emnet, da Insero Horsens holdt deres årlige kursus. Håbet er at få engineering ud i skolerne. Folkene bag kurset er blandt andre Engineer the future, Naturvidenskabernes Hus, Astra og flere fonde samt foreningen Insero Horsens, der i 11 år har arbejdet for at udvikle uddannelse og virksomheder i området mellem Horsens, Hedensted, Vejle og Juelsminde.

"Jeg har været med helt fra start og vender tilbage år efter år, dels fordi det er en mulighed for at følge med i hvad der sker på naturfagsområdet, dels fordi det giver mig mulighed for at få hænderne i noget praksis", fortæller Birgitte Søe i en pressemeddelelse. Hun mener, at daddelkuglerne med larver kan bruges på 9. årgang, hvor der er fokus på bæredygtig produktion.

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Naturfagsnetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for naturfagene, dvs. natur/teknologi, biologi, geografi og fysik/kemi. I samarbejde med Danmarks fysik- og kemilærerforening, Biologforbundet og Geografforbundet.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
1.406 andre er allerede tilmeldt