Debat

En uendelig historie

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I Folkeskolennummer 43 har Finn Sørensen en replik til formanden til. . . med videre.

Af Anni Herforts svar til Finn Sørensen fremgår det lysende klart, efter flere gennemlæsninger af svaret, at Herfort taler med uld i mund.

Finn Sørensens spørgsmål er ellers tydeligt nok. Han kan ikke få sine få forberedelsestimer til at hænge sammen med sine mange skematimer. I svaret er det vistnok sådan, at Herford giver ham ret i, at der er et misforhold mellem de to puljer af timer.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Ulden kan skyldes, at svaret kommer i artiklen: 'Stress, så tårerne står i øjnene'. Der står der nemlig, at en lærer skulle fortsætte sit skema, men med den nye overenskomst var der lige pludselig plads til tre lektioner mere i lærerens skema!

De folk, der har ansvaret for den nye treårige (gudhjælpemig) overenskomst, og som hånede dem, der påpegede, at dette ville blive dyrt for lærere med konfrontationstimer, de bærer nu et stort ansvar og skylder en hel del.

Hvis strategien er, at der skal udbrændes nogle lærere, så er vi godt på vej.

Der er urimeligt mange, der gerne vil have en fod ind i klassen og styre undervisningen - gennem lærerne - ved hjælp af diverse managementtiltag. Det er noget af det, der svider, oven i de ekstra timer, der bærer ved til bålet.

Det er på høje tid, at DLF tager sig selv alvorligt, ikke blot som forening, men som fagforening.

H.C. Grau Nielsen

Odense