Debat

Sorteper

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I Folkeskolen nummer 38 følger Jens Østergaard fra Nibe Skole op på sine relevante spørgsmål om, hvorfor han har fået flere undervisningstimer og mindre individuel forberedelsestid.

Desværre får han - efter min mening - ikke noget ordentligt svar, men en snak fra de varme lande om, at det tilsyneladende er lokalkredsens skyld. Sådan kan man spille Sorteper videre. Måske vil kredsen også spille med og sige, at det er tillidsrepræsentantens skyld, og inden vi får set os om, så er det sgu nok Jens Østergaards egen skyld.

En gang mageløst sludder.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Jens Østergaard er desværre i selskab med mange andre lærere, som har fået mere undervisning og mindre forberedelsestid, og deres helt uacceptable situation skyldes først og fremmest, at vi har vedtaget en forkert og dårlig overenskomst, som ophævede den direkte sammenhæng mellem undervisning og forberedelse og afskaffede 70-timers-akkorden, der blandt andet indeholdt tid til mødeforberedelse.

En fælles fagforening skal sikre forbedrede arbejdsforhold for alle medlemmerne. Dette mål opnås ikke ved at spille Sorteper, men ved at vi sammen stiller krav om - og kæmper for - en bedre central aftale ved næste overenskomst.

Peter Hess-Nielsen

medlem af DLF's hovedstyrelse

Powered by Labrador CMS