Debat

Ikke-svar

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Anni Herfort giver et ikke-svar på mit spørgsmål om evaluering af kursus for hovedstyrelsen: Hvad fik vi for pengene? (Folkeskolen nummer 17-18).

Formanden fastslår, at man ikke kan manipulere og indoktrinere hovedstyrelsen. Som om jeg kunne mene, at det var muligt! Et enigt flertal skal jo heller ikke påvirkes med fælles holdninger. Formanden vælger altså at fortælle læserne, hvad der ikke kom ud af kurset - men jeg mener, at vi hellere vil høre, hvad der kom ud af kurset, hvilket udbytte for deltagerne?

I folkeskolerne landet over laver lærerne ofte evalueringer af forløb. En vision sættes i forhold til en tilstand. Det virker ikke betryggende, hvis øverste ledelse ikke kan leve op til de evalueringskrav, man selv taler så varmt om for synliggørelsens skyld. Var travl formand fraværende under dele af kurset, er tavsheden om resultatet forklarligt, men så findes der vel en næstformand eller en helt tredje, der vil lægge navn til offentliggørelse af evaluering vedrørende kursus for hovedstyrelsen. Ude i det virkelige skoleliv forlanges synlige resultater. Kan DLF-ledelsen leve op til de samme krav?

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Torben Thomsen

Aars

Svar

Den nyvalgte hovedstyrelse var på seminar for sammen at diskutere værdier og samarbejdsformer i arbejdet. Jeg, der var deltagende i hele seminaret, mener, at vi fik et godt grundlag for det videre arbejde, og det vil fremtiden forhåbentlig bekræfte.

Anni Herfort

formand for DLF