Debat

Færre mål og ny praksis

Hvorfor ny praksis igen igen? Lad os nu få ro til at gøre vores arbejde som vi altid har gjort

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

i folderen “Øget frihed i Fælles Mål” opfordres der til “dialog om en ny praksis”, og “...at I lokalt taget en drøftelse af, hvad ændringerne kan betyde for en ny praksis”. 

Jeg er glad for den øgede frihed, men jeg oplever en metaltræthed ved formuleringen “ny praksis”.

Ydermere viser illustrationen på s. 4-5 lærere der ikke underviser men tilsyneladende har fundet tid til at fordybe sig i en livlig debat med hinanden, skoleledere, forvaltning, ja på alle niveauer.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Jeg spørger bare: hvorfor skal jeg nu igen igen tænke i ny praksis? I forhold til hvad? Og så giv mig i det mindste tiden til det, hvis jeg skal tage det alvorligt.