Hjælp til nyankomne flygtningebørn

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Projekt Quammelot er et europæisk projekt, der udvikler moduler, så lærere kan få viden om og redskaber til inklusionen af 11-16-årige nyankomne tosprogede elever i almene klasser. Projektet søger lærere til at teste de otte moduler, der handler om modtagelsen af nyankomne elever, lovgivningen på området, relationel kommunikation, sprogundervisning, aktiv borgerinddragelse, naturfag, it og kreative metoder.

Projektet løber fra maj 2018 til august 2020. I Danmark står Vifin, Videnscenter for Integration i Vejle, for projektet.

De deltagende lærere får med modulerne en dybere forståelse for, hvordan man konkret inkluderer nyankomne tosprogede elever i normalundervisningen.

Kontakt projektleder Sarah-Louise Mortensen på sajmo@vejle.dk for at høre mere.