Blog
0   21

Mine tre mest læste idrætsblogs…

Abonner på nyt om Folkeskolens idrætsrådgiver i dit personlige nyhedsbrev.

OBS: Du er ikke tilmeldt et personligt nyhedsbrev og får derfor ikke en mail med dine valgte emner/blogs. Tilmeld dig her

Efter 160 indlæg på 20 måneder som rådgiver på Folkeskolen.dk er det tid til at stoppe op og se tilbage på de mest læste blogs. Hvilke emner kom for læserne til at fylde mest i og omkring folkeskolen? Her er min top tre over mine mest læste blogs som idrætsrådgiver:

Foto: Pixabay/google.com

 

1. Badning efter idræt

I starten af 2017 var elevernes manglende lyst til at bade efter idræt det helt store samtaleemne. Debatten delte sig i to. Der var dem, der mente, at det var/er en vigtig proces med badning for at afmystificere det ellers perfekte glansbillede, de sociale medier generelt skaber omkring pigekroppen. Den anden halvdel derimod syntes det var decideret krænkende, at skolens holdning var, at badning var obligatorisk.

Artiklen fortsætter under banneret

Læs eller genlæs min blog her, som kom til verden efter en mail fra en forælder:

www.folkeskolen.dk/600979/du-kraenker-min-datters-blufaerdighed 

 

2. Når enkelte elever sætter dagsordenen i idrætsundervisningen

Er det rimeligt, at enkelte elever skal sætte dagsordenen for indholdet i idrætsundervisningen? Skal de elever, som ikke kan finde ud af at have idræt, sørge for, at de andre i klassen hellere ikke får den normale undervisningen? Nej, er mit klare svar! Der skal kunne tilbydes en alternativ undervisning.

Læs eller genlæs min blog her, som kom til verden under en frokostsnak med en god kollega:

www.folkeskolen.dk/625522/er-den-kollektive-straf-loesningen 

 

3. Hvordan tackler vi de elever, som siger ’nej tak’ til idrætsundervisningen?

Vi møder dem i alle klasser. De elever som elsker idræt, og de som i den grad ikke er fan af faget. Denne blog handler om, hvordan vi som lærere tackler ’panelgængerne’ , som af forskellige årsager er udfordret i idrætsundervisningen.

Læs eller genlæs min blog her, som kom til verden efter mange timers idrætsundervisning:

www.folkeskolen.dk/622324/nej-tak-til-idraet 

 

Idrætsfaget giver anledning til mange fantastiske stunder med elevgruppen. At være fysiske sammen føjer et element til relationsdannelsen, og det gør faget stærkt i både den sociale og faglige sfære.

Mine tre mest læste blogs drejer sig om udfordringer. Trods det faktum så mener jeg ikke, at idræt er et udfordrende fag. Det er et fag, der trods den nye prøvestatus, stadig langt hen af vejen skaber smil og glæde i en kontekst af samarbejde, bevægelse og faglighed.

 

God sommer til alle!

 

 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Idrætsnetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for faget. 

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
1.134 andre er allerede tilmeldt