Debat

Analyse af OK18

Her er min korte analyse om vores OK18

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Her er min korte analyse om vores OK18:

Problemet ligger i folketinget fordi de har vedtaget lov 409 efter en nøje planlagt drejebog i 2013, det har flere højtstående politikere indrømmet.

Lov 409 var et eksperiment der blev født ud af moderniseringstyrelsen hvor man hentede pengene til en stor folkeskole reform som skulle sikre væsentlig flere timer til alle elever "den såkaldte heldagsskole"ud af en overenskomstforhandling.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Dvs. at man blandede arbejdspladsen vilkår ind i arbejdernes vilkår, ligesom hvis tømrermesteren trak tømreren i løn fordi han ville have nye biler i firmaet.

Det har vi så levet med i 5 år, knasten er at man kan ikke ændre på vores arbejdstid uden at ændre på reformen, eller indrømme at den har fejlet, og fordi vi hele tiden blander disse 2 ting sammen så får vi aldrig en ordentlig aftale.

Derfor så ligger problemet ikke hos KL, eller DLF de forhandler om noget der aldrig kan gå op....  Problemet hører til i folketinget de har blandet det her sammen og de skal så også ophæve den her lov 409 og skille vores arbejdstid fra de vilkår der er i folkeskolen.

Derfor stemmer jeg NEJ..... fordi denne kommission igen skal kigge på folkeskolen og vores arbejdsvilkår samtidig, det giver ingen mening, og kan aldrig give noget positivt resultat.

Nej det skal tilbage til Folketinget, så må de lave en lov 410, men den her gang går vi ikke på arbejde før at de 2 ting er skilt af.