Jens Rasmussen: De mange bindende mål var en fejl

Efter alt at dømme skyldes den misere, at alle mål i Fælles mål blev gjort bindende, en fejl eller kommunikationsbrist i Undervisningsministeriet, som partierne bag forliget kunne have været opmærksomme på, skriver professor Jens Rasmussen i en kronik i Politiken i dag. Men forligskresdsen ønskede, at målene skulle være læringsmål, skriver han og afviser dermed Marianne Jelveds påstand til folkeskolen.dk om, at forligskredsen ikke brugte udtrykket læringsmålstyret undervisning.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

 

Jelved om læringsmålstyret undervisning: Embedsmændene bestemte det 

 

Politiken.dk: En af forudsætningerne for at styrke elevernes læring, trivsel og udvikling er et godt kommunalt samarbejde med fokus på undervisning og læring

Powered by Labrador CMS