Turbo/camp-forløb
0   2

Natascha er blevet optimist

»Det var rart at være i en klasse med nogle, som havde det samme problem. Der var en større forståelse hos både elever og lærere. Hvis man lavede en fejl, så vidste de hvorfor«, siger hun.

Undervisningen løb fra klokken halv ni om morgenen til to om eftermiddagen, fortæller Natasha. »Bagefter kom der en, som hed Lars. Han var der i en time og fortalte om fem kompaspunkter: vedholdenhed, optimisme, integritet, ejerskab og respekt«.

Hun har særligt hæftet sig ved to af punkterne. »Jeg bruger nok mest optimisme og vedholdenhed«.

Artiklen fortsætter under banneret

Hvad betyder vedholdenhed?

»At man ikke skal give op, hvis man støder på et svært ord, men i stedet prøve igen eller spørge en voksen. Det arbejder jeg på at bruge«.

Er der noget, du ville ønske, at man tog med fra læsecampen og over i skolen?

»Der var et system med at række fingeren op, som fungerede godt«, synes Natascha. »Hvis man havde fingeren helt nede ved bordkanten, så viste man, at man slet ikke ville tages, og hvis man havde den halvt oppe, var det, fordi man troede, at man havde svaret, men ikke var helt sikker«.

 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Specialpædagogiknetværket er for alle, der interesserer sig for eller arbejder med undervisning af børn og voksne med særlige behov. I samarbejde med Tidsskriftet specialpædagogik

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
1.943 andre er allerede tilmeldt