Debat

Hvor svært kan det være?

Læringslivsformsduelighedsbekendelse

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

§ 1. Læringscentralen skal anvise det primære opsynspersonnel, lærere og forældre, om metoder til patienternes optimering af informationsomsætteligheds- og selvoptimeringskompetencer, der: sikrer dem mere læring og giver dem behov for at lære at lære, gør dem usikre på og skeptiske over for egne og medpatienters vaner og erindringer, indpoder dem skepsis over for landets egenart, sprog og historie, udvikler fjendtlighed over for fremmede kulturer, bidrager til deres knæfald for menneskets rovdrift på naturen og fremmer den enkelte patients bornerte udvikling.

Stk. 2. Læringscentralen skal perfektionere indøvelsesmetoder og sikre rammer for blaserthed, overfladiskhed og opportunisme, så patienterne udvikler informationsgenkendelsesaversion og kontingenspåskønnelse, og får mistillid til egne og andres muligheder og baggrund for at stå til regnskab og til rådighed.

Stk. 3. Læringscentralen skal sikre patienternes accept af tildelte læringsregnskabspligtige rettigheder i et samfund præget af apati og relativisme. Læringscentralens dagligdag og virke skal derfor være præget af åndløshed, konkurrence og affirmativ kritik.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget