Pædagoger på specialskoler har et bedre samarbejde med lærerne end på almenskoler

Pædagogernes samarbejde med lærerne er bedre på specialskolerne end på det almene område. Det viser en medlemsundersøgelse fra pædagogernes fagforening, BUPL. På specialskolerne svarer 85 procent af pædagogerne, at samarbejdet med lærerne fungerer i høj grad eller i meget høj grad. På det almene område er tallet 67. ”Det hænger måske sammen med, at det i højere grad er helt åbenlyst, at pædagogernes kompetencer passer til specialområdet”, siger næstformand i BUPL, Birgitte Conradsen, til fagforeningens specialpædagogiske nyhedsbrev.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

bupl.dk: Træerne vokser ikke ind i himlen, når normeringen er helt i skoven