Børneliv
0   0

Positiv Afvigelse hjælper anbragte børn til gode skoleoplevelser

I et toårigt projekt har 14 døgninstitutioner arbejdet med metoden Positiv Afvigelse, hvor de har fundet frem til positive historier og skjulte løsninger, der kan hjælpe de anbragte børn og unge til at passe deres skolegang. De enkelte institutioner har for eksempel forbedret samarbejdet med skolen, fokuseret mere på succeserne eller bygget videre på de anbragte børn og unges relationer til bestemte voksne for at få skolegangen på skinner. Det har umiddelbart hjulpet de anbragte børn og unge, viser evalueringen fra Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, VIVE.

 

 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Specialpædagogiknetværket er for alle, der interesserer sig for eller arbejder med undervisning af børn og voksne med særlige behov. I samarbejde med Tidsskriftet specialpædagogik

 

Læs mere om de faglige netværk
8.581 andre er allerede tilmeldt