Positiv Afvigelse hjælper anbragte børn til gode skoleoplevelser

I et toårigt projekt har 14 døgninstitutioner arbejdet med metoden Positiv Afvigelse, hvor de har fundet frem til positive historier og skjulte løsninger, der kan hjælpe de anbragte børn og unge til at passe deres skolegang. De enkelte institutioner har for eksempel forbedret samarbejdet med skolen, fokuseret mere på succeserne eller bygget videre på de anbragte børn og unges relationer til bestemte voksne for at få skolegangen på skinner. Det har umiddelbart hjulpet de anbragte børn og unge, viser evalueringen fra Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, VIVE.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

 

Flere anbragte børn går i almindelig folkeskole

Ministerium sender hyrdebrev til kommunerne om undervisning af anbragte børn

Partnerskaber sikrer anbragte børn en bedre undervisning

 

vive.dk: Et positivt fokus kan hjælpe anbragte børn