Forskning Inklusion
0   1

Svensk forskning: Skolekulturen afgørende for synet på diagnoser

"De professionelles syn på diagnoser og kulturen på den enkelte skole spiller en central rolle i forhold til, hvordan diagnoser bruges eller ikke bruges som forklaringsmodeller på børns udadreagerende adfærd", fortæller den svenske forsker Ylva Odenbring i dag i Information, der også har besøg Anvorskov Skole i Slagelse, hvor man ikke har specialtilbud og ikke taler meget om diagnoser, men til gengæld har knyttet ekstra inklusionsresurser til klasserne og ekskluderer meget få børn.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Specialpædagogiknetværket er for alle, der interesserer sig for eller arbejder med undervisning af børn og voksne med særlige behov. I samarbejde med Tidsskriftet specialpædagogik

 

Læs mere om de faglige netværk
8.579 andre er allerede tilmeldt