Debat
5   2

Trivsel - en forpligtelse

Uden trivsel ingen undervisning.

Når vi går ind i et klasselokale, har vi en klar forpligtelse til at skabe tryghed og forudsigelige rammer.

Uden hensyn til tid.

Artiklen fortsætter under banneret

Det må være udgangspunktet, at vi skaber rammer, som er værdige for alle, og som gør, at barnet går hjem og er glad og trygt vender tilbage næste morgen.

Hvad der så senere sker for det enkelte barn, vil helt klart ligge på en linje fra udenadslære til undervisning. Men vi skal gøre, hvad vi kan for at rykke fokus på hen mod undervisningen, for det er der, vi lærer barnet at lære. Vi og de skal være med til at prikke til den gældende opfattelse og finde ud af, hvad vi skal gøre for at udvikle os. Alle skal gøre hvad de kan for at bruge de redskaber, den enkelte har.

At bringe et tidsperspektiv ind i denne debat vil blot medføre, at vi fokuserer på helt skæve værdier. Arbejdstidsdebatten hører ikke til som en del af det, der foregår i klassen. Så hellere, som mange af mine ledere har sagt, sænke barren.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ