Debat

Konference: Sæt skolen i spil

Hvordan man kan bruge computerspil til at fremme faglig og social inklusion? Vi fremlægger ny forskning og hands-on metoder på Sæt skolen i spil konferencer i København (10/8) og Aalborg (15/8).

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Ny forskning fra Sæt skolen i spil projektet viser, hvordan brugen af multiplayer computerspil som Minecraft og Torchlight II kan bruges til at fremme social og faglig inklusion i dansk og matematik på mellemtrinnet.    Sæt skolen i spil projektet (2015-2017) afsluttes med to formidlingskonferencer i København (10/8) og Aalborg (15/8).

Projektet er finansieret af Egmont Fonden og gennemføres under ledelse af Aalborg Universitet i samarbejde med VIA, UCC, virksomheden Skolen i Spil og fire deltagende skoler.

På de to konferencer, vil vi fremlægge resultaterne og samtidig afholde hands-on workshops om brug computerspil som samarbejdsværktøj, og hvordan man kan bruge computerspil i både dansk og matematik. Derudover giver vi metoder til at arbejde med de to analoge gamification redskaber Klassespillet og Progressbar, der også er velegnede til at styrke elevers deltagelse i undervisningen.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Vi håber på at se mange af jer til konferencerne! Deltagerpris: 350 kr. (inkl. forplejning).

Link til program og tilmelding: https://xn--stskolenispil-3fb.dk/?page_id=707

Mange hilsner,  

Thorkild Hanghøj

Projektleder, Aalborg Universitet

Powered by Labrador CMS