Debat

Interview

Min bachelorafhandling omhandler udvikling og vurdering af elevernes kreativitet via/overfor målstyring i undervisningen, herunder fokus på at undersøge hvordan lærernes nuværende praksis er på forskellige skoler. Jeg er nysgerrig på, hvad der fra både elever og læreres perspektiv opleves som væsentligt i forhold til en kreativitet og design.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Spørsmål:

1. del

- Hvilken kommune arbejder du i?

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

- Hvor længe har du undervist og været uddannet i enten faget sløjd eller håndarbejde?

- Hvor længe mener du faget håndværk og design har været praktiseret på din skole?

2. del

- Hvordan vurderer du indtil videre faget skiller sig ud i forhold til dit gamle undervisningsfag (sløjd/håndarbejde)?

- Hvad er ifølge dig positivt og/eller negativt ved det nye fag?

3. del

- Hvordan definerer du kreativitet i forbindelse med faget håndværk og design?

- Hvad gør du dig af tanker om at opfylde målet/kravet fra FFM om kreativitet i undervisningen?

- Hvordan ser du sammenhængen mellem kreativitet og læringsmålstyring?

- Hvordan vurderer du graden af elevernes kreativitet?

- Hvordan/i hvilken grad mener du at læringsmålsstyring optræder i din håndværk og design undervisning?

På forhånd tak!