Debat

Hvordan påvirker ændringer i arbejdsopgaver motivationen og arbejdsglæden hos lærerne i grundskolerne?

Jeg er lige nu i mit speciale ved at undersøge, hvordan ændringer i forhold til lærernes opgaver påvirker motivationen og arbejdsglæden.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Emnet er meget vigtigt, fordi der løbende sker ændringer i forhold til lærernes arbejdsopgaver på mange skoler - blandt andet bliver opgaverne fordelt på flere forskellige professioner. På trods af, at disse ændringer i arbejdsopgaver ikke er noget nyt, er der ikke tilstrækkelig viden omkring, hvad ændringerne har af konsekvenser. En af de mulige konsekvenser kan være en forringelse af motivationen og arbejdsglæden. Det er netop denne mulige konsekvens, som jeg undersøger på de danske grundskoler.   

Jeg har derfor brug al den hjælp, som jeg kan få, og jeg håber, at så mange lærere og lærerstuderende som muligt vil bruge de 5 minutters tid, som det tager at udfylde mit spørgeskema. Besvarelserne er anonyme. 

Det vil være en stor hjælp for mig, og forhåbentligt kan det være med til at skabe ny vigtig viden inden for skoleområdet. 

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Du besvarer skemaet ved at klikke på linket, og det kan udfyldes helt indtil d. 12 april, men må meget gerne besvares inden.   https://aarhus.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_bNQFGpq7cizrGKx    

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer i forbindelse med udfyldelsen, må du meget gerne kontakte mig på kristinehede@hotmail.com.