Debat
1   8

Hvordan påvirker ændringer i arbejdsopgaver motivationen og arbejdsglæden hos lærerne i grundskolerne?

Jeg er lige nu i mit speciale ved at undersøge, hvordan ændringer i forhold til lærernes opgaver påvirker motivationen og arbejdsglæden.

Emnet er meget vigtigt, fordi der løbende sker ændringer i forhold til lærernes arbejdsopgaver på mange skoler - blandt andet bliver opgaverne fordelt på flere forskellige professioner. På trods af, at disse ændringer i arbejdsopgaver ikke er noget nyt, er der ikke tilstrækkelig viden omkring, hvad ændringerne har af konsekvenser. En af de mulige konsekvenser kan være en forringelse af motivationen og arbejdsglæden. Det er netop denne mulige konsekvens, som jeg undersøger på de danske grundskoler.   

Jeg har derfor brug al den hjælp, som jeg kan få, og jeg håber, at så mange lærere og lærerstuderende som muligt vil bruge de 5 minutters tid, som det tager at udfylde mit spørgeskema. Besvarelserne er anonyme. 

Artiklen fortsætter under banneret

Det vil være en stor hjælp for mig, og forhåbentligt kan det være med til at skabe ny vigtig viden inden for skoleområdet. 

Du besvarer skemaet ved at klikke på linket, og det kan udfyldes helt indtil d. 12 april, men må meget gerne besvares inden.   aarhus.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_bNQFGpq7cizrGKx    

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer i forbindelse med udfyldelsen, må du meget gerne kontakte mig på kristinehede@hotmail.com. 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ