Blog
0   2

Turboforløb kræver opfølgning

Abonner på nyt om Pædagogik på kanten i dit personlige nyhedsbrev.

OBS: Du er ikke tilmeldt et personligt nyhedsbrev og får derfor ikke en mail med dine valgte emner/blogs. Tilmeld dig her

Turboforløb kan som regel fremvise imponerende resultater på den korte bane men afgørende for en positiv langtidseffekt er opfølgningen på hjemskolen. Ny DPU rapport giver flere detaljer.

Turboforløb som det igangværende Esbjergakdemi kan som regel opnå imponerende resultater i forhold til faglig læring og personlig trivsel hos de deltagende elever. Følgeforksningen på området viser imidlertid at det er meget afgørende, at hjemkommunen og -skolen følger op, hvis de gode takter skal have en blivende effekt. Det uddybes i ny rapport fra DPU forfattet af Caroline Bjerre-Madsen og undertegnede: I tråd hermed kan man sige, at det er en særdeles positiv udvikling at kommunerne har taget bolden op som i Københavnerakademiet og nu Esbjergakademiet.  

Se link til ny DPU rapport nedenfor. 

Artiklen fortsætter under banneret

Vh. Frans

Ny turborapport fra DPU

 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ