Debat

''Når den understøttende undervisning fungerer godt'' - Firebanden

DSE, BUPL, Skolelederforeningen og KL har været ude at kommentere på understøttende undervisning, som de gerne vil beholde på grund af, at den understøttende undervisning ''der hvor den fungerer godt'', inddrager alle inklusionsbørn! Skrevet af formand for elevernes organisation De Danske Folkeskoleelever, Mathias Bach

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Understøttende undervisning er unødig undervisning – hvis du spørger eleverne!

Understøttende undervisning er endnu et af statens ligegyldige og unødige tiltag, som kun gør skoledagen længere. UUV er nemlig ikke et fag, men en time, hvor man kan ’’fordybe sig’’ i noget, som man eksempelvis har svært ved.

Understøttende undervisning ifølge BUPL, KL, Skolelederforeningen og Danske Skoleelever er en time, hvor de fagligt udfordrede kan blive mere inkluderede i undervisningen. Hvilke undersøgelser fortæller, at de fagligt udfordrede bliver mere inkluderede i den understøttende undervisning?

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Det må desuden være nemt at kigge på skolereformen, hvis man kan bruge ’’når det fungerer’’ 4 gange i en video, hvor man fortæller om hvorfor den understøttende undervisning ikke skal fjernes!

Anna Mee fra Kommunernes Landsforening er bekymret over forslaget angående fjernelse af UUV, fordi hun åbentbart ved, at de fagligt udfordrede bliver mere inkluderede i undervisningen, men vi kan desværre ikke finde nogen undersøgelser, der viser nævnte.

Jens Vase fra Danske Skoleelever siger, at hele den varierede lange skoledag, ligger i den understøttende undervisning, og hvis man fjerner UUV, så vil spænde ben for hele reformen!

Det må også være nemt at kigge på skolereformen, når halvdelen fra Danske Skoleelevers hovedbestyrelse har gået på fri- eller privatskole!

Elisa Bergmann mener, at den understøttende undervisning skal hjælpe pædagogerne til at forstå de unge i folkeskolens fællesskaber.

Helt ærligt Elisa, så tror jeg godt at lærerne kender deres elever bedre end pædagogerne gør!

Powered by Labrador CMS