Debat
1   16

DICOL's julekonkurrence: Learn to learn to play! Play to learn to learn!

DICOL giver startskuddet til fornøjelig og kompetencegivende julekonkurrence

Stor tak til DICOLs mange hundrede Completely Obvious Learning Impact Coaches (COLIC), som på min opfordring har smidt alt, hvad de havde i hænderne, for at få Undervisningsministeriets plakater med fælles mål op at flyve og ud i alle danske hjem. Det er gået så stærkt, at DICOL har været nødt til at oprette Secretariat for Visible Learning to Fold, Cut and Stick (SVLFCS). 

SVLFCS's første action er en landsdækkende Completely Obvious Learning Competition (Fuldstændig Åbenlys Lærings Konkurrence) om, hvem der, ud af Undervisningsministeriets plakater med fælles mål, kan:

Artiklen fortsætter under banneret

1. Folde den flotteste læringsflyver

2. Klippe det flotteste læringshjerte

3. Klistre den flotteste læringsguirlande.

Konkurrencen er indrømmet meget løssluppen og en kende barnagtig. Flere bestyrelsesmedlemmer, heriblandt den indsigtsfulde COL Research and Development Manager, Niels Christian Sauer, er betænkelige. Han har gjort indsigelse mod at starte en konkurrence, som han frygter bliver en glidebane ud i noget, der minder om fri leg. Jeg forstår til fulde Niels Christians bekymring. Alle husker sikkert min kraftige irettesættelse af Hugo Hørlych Karlsen, Chairman for Completely Obvious Learnings Jutlandish Association, da han i bedste mening underskrev sig selv med akronymet COLICCATUTAJA (Completely Obvious Learning, Impact Coach, ChAirman, The Ugly Truth Administrator, Jutlandish Association). En forkortelse, der evident hensatte læseren til det frie liv blandt nordamerikanske prærie- og skovindianere.

Jeg tror imidlertid, at DICOL i denne konfliktfyldte situation, skal vælge at være omstillingsparate og sige, Go with the flow! For at tydeliggøre konkurrencens fuldstændigt synlige læringsprofil har vi givet konkurrencen et motto:

LEARN TO LEARN TO PLAY! PLAY TO LEARN TO LEARN!

Med disse ord vil jeg anbefale alle forandringsagenter og læringsagenter at folde, klippe og klistre på livet løs og sende et foto af jeres læringsflyvere, læringshjerter og læringsguirlander til DICOL under dette opslag på facebook.

PS  Vi har ikke fundet ud af, hvad vinderne af konkurrencerne skal have som præmie. Byd gerne ind med forslag. 

Hvis du ikke læste, Visible Learning Art - Målstyring kan bruges overalt, kan du følge dette link:

www.folkeskolen.dk/597169/visible-learning-art--maalstyring-kan-bruges-overalt

 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ