Debat

Vil vi det samme i åben skole?

Et væsentligt spørgsmål, hvis eleverne skal have størst udbytte af det uformelle læringsmiljø.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Hvordan skaber museum og skole i fællesskab de bedste rammer for læringsoplevelser, når det uformelle læringsmiljø inddrages i undervisningen? Et godt udgangspunkt må være at afstemme forventninger og gå i dialog om, hvad formålet er med overhovedet at rykke eleverne ind i museet – hvad mener henholdsvis lærere og formidlingsmedarbejdere er det vigtigste læringsudbytte? Er vi enige om, hvad eleverne skal have ud af det?

Som tidligere lærer og nuværende medarbejder i en museumsskoletjeneste er jeg meget optaget at dette, og jeg er sikker på, at vi ikke når i mål blot ved at museerne lægger læringsmål på hjemmesiden.

Deltag i spørgeundersøgelsen og hjælp i arbejdet med at opnå et optimalt udbytte af åben skole.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget